دانشگاه کردستانمطالعات رفتار مصرفکننده2717-00045220190121The Effect of Consumer Behaviour Situation on the Behavioral Response with the Mediation of Perceived Value and Emotional Responses
(Case Study: Consumers of Ladan Oil in Tehran City)بررسی تأثیر موقعیت رفتار مصرفکننده بر واکنش های رفتاری با میانجی گری ارزش ادراک شده و پاسخهای هیجانی (مورد مطالعه: مصرفکنندگان روغن لادن در شهر تهران)12060910FAعظیم زارعیاستادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه سمنان0000-0002-8719-6338زهره ناصری اشترانی2. کارشناسی ارشدMBA دانشگاه سمنانJournal Article20180114Choice pattern and type of response that a person shows in any situation, depends on various situational factors and non-situational factors. Understanding how these factors influence on consumer behavior is an important and necessary subject in the field of marketing. The present research surveys the effect of consumer behaviour situation on the behavioral response with the mediation of perceived value and emotional responses of consumers of Ladan oil in Tehran. The objective of research was practical and descriptive survey was conducted at the micro level. The statistical society of research, consumers of Ladan oil are in Tehran. In order to random cluster sample of 400 oil Ladan consumers in five regions in Tehran, questionnaires were collected and in order to analyze the data by Spss and Lisrel software was used for both descriptive and inferential statistics. According to the findings of research, the consumer behaviour situation on perceived value and behavioral response (directly and indirectly) has a positive and significant effect. Also the perceived value has a positive and significant effect on the emotional responses, as well as the emotional responses has a positive and significant effect on consumer behaviour response.الگوی انتخاب و نوع واکنشی که شخص در هر موقعیت از خود نشان میدهد به عوامل موقعیتی و غیر موقعیتی مختلفی بستگی دارد. درک چگونگی تأثیر این عوامل بر واکنش رفتاری مصرفکننده امری مهم و حائز اهمیت در حوزهی بازاریابی است. از این رو پژوهش حاضر، به بررسی تأثیر موقعیت رفتار مصرفکننده بر واکنش رفتاری با میانجیگری ارزش ادراک شده و پاسخهای هیجانی مصرفکنندگان روغن لادن در شهر تهران میپردازد. تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی بوده و به صورت توصیفی- پیمایشی صورت گرفته است. جامعه آماری این تحقیق، مصرفکنندگان روغن لادن در شهر تهران میباشد. بدین منظور از نمونهگیری تصادفی خوشهای از بین 400 مصرفکنندهی روغن لادن در 5 منطقهی شهر تهران پرسشنامههایی تکمیل و جمعآوری شد و به منظور تحلیل دادهها با استفاده از دو نرم افزار SPSS و لیزرل از دو نوع آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که موقعیت رفتار مصرفکننده بر ارزش ادراک شده و بر واکنش رفتاری (به صورت مستقیم و غیر مستقیم) دارای تأثیر مثبت و معناداری میباشد، همچنین ارزش ادراک شده بر پاسخهای هیجانی دارای تأثیر مثبت و معنادار است و پاسخهای هیجانی نیز بر واکنش رفتاری مصرفکننده دارای تأثیر مثبت و معناداری میباشد.https://cbs.uok.ac.ir/article_60910_61f0b68fe12b9c8522ee3d08f90c814e.pdfدانشگاه کردستانمطالعات رفتار مصرفکننده2717-00045220190121Effect of providing price partition in comparison to offering total price on consumer buying behavior )a case study of mehrabad airport(تاثیر ارائه تفکیکی قیمت محصول در مقایسه با ارائه کلی قیمت آن بر رفتار خریدار (مطالعه موردی فرودگاه مهرآباد)213760909FAصلاح احمدیکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-بازاریابی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهرانمحسن نظریدانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران0000-0003-2861-2052مسعود عفیفیکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-بازاریابی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهرانJournal Article20151222Price partitioning means the division of product’s price into several components, provided that the components cannot be bought separately .The purpose of this paper,the effect of two methods provide partitioning price and total prices on the mediator variables such as the perceived value , fairness and the levels of complexity pricing that can be taken as a comparison.Then has been achieved the correlation between the mediator variables and buying behavior . Results suggest that partition price increase the fairness , perceived value and level of complexity, therefore partition pricing have positive effect of purchase behavior customer. This study is practical , survey-descriptive method , data collection is a library and statistical society are passengers the airline. The number of samples estimated from table Morgan.Analysis of statistical data of coefficient has been used cronbach alpha, multiple linear regression and Spearman correlation coefficient to the step by step method in SPSS-22 .قیمتگذاری تفکیکی یعنی قیمت محصول را به چند جزء تقسیم کرد ولی نتوان این اجزا را جداگانه خریداری نمود (برای مثال هزینهی مالیات، عوارض و خود محصول). هدف از این مقاله، بررسی تاثیر دو شیوهی ارائه قیمت تفکیکی و کلی محصول بر متغیرهای میانجی از جمله ارزش پیشنهادی درک شده، منصفانه بودن قیمت گذاری و سطوح پیچیدگی میباشد. سپس میزان ارتباط بین متغیرهای میانجی ذکر شده با رفتار خرید مسافرین بدست آورده شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که ارائهی قیمت بصورت تفکیکی باعث افزایش ارزش پیشنهادی، منصفانه بودن و پیچیده شدن درک قیمتگذاری میشود و این امر منجر به اثر گذاری مثبت بر رفتار خرید مصرف کننده میشود. این مطالعه از نظر هدف کاربردی، از نظر روش توصیفی پیمایشی، از نظر گردآوری دادهها کتابخانهای – میدانی و جامعهی آماری مسافرین خطوط هوایی میباشند. تعداد نمونه با استفاده از جدول مورگان برآورد شده است. برای اعتباربخشی و تحلیل دادههای آماری از ضریب آلفا کرونباخ، ضریب همبستگی اسپیرمن و رگرسیون خطی چندگانه به روش گام به گام در نرم افزار اس-پی اس-اس )22( استفاده شده است.https://cbs.uok.ac.ir/article_60909_4175af10e0108f41e5ad310162618fc1.pdfدانشگاه کردستانمطالعات رفتار مصرفکننده2717-00045220190121Review of individual and social factors affecting self-esteem and its impact on the purchase of luxury goodsبررسی عوامل فردی و اجتماعی مؤثّر بر خودانگاره و تأثیر آن در خرید کالای لوکس395460908FAحسین نوروزیاستادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران0000-0002-0340-329Xالهام رضائیدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایرانJournal Article20170729Today, understanding consumer behavior is key to the success of marketing programs. Thus, study and understanding of various aspects of man becomes important. Behavior that make each person in different situations directly influenced by imagination that he or she has made of his or her existence. Picture your made can influence his decision to buy. The aim of this study was to examine individual and social factors affecting self-esteem and its impact on the purchase of luxury goods. Hence a questionnaire with 56 items was developed individual and social factors and their impact on self-esteem was measured in purchasing luxury goods. The population of this research were 152 students of Kharazmi university, on random sampling. The results suggest that social factors (such as the dimensions of the support and solve other problems) have the greatest impact on your self-esteem in order to buying luxury goods. Hence, marketing programs must be prepared based on these factorsامروزه، شناخت رفتار مصرفکنندگان کلید اساسی در موفّقیت برنامههای بازاریابی محسوب میشود. بنابراین، مطالعه و شناخت ابعاد مختلف انسان اهمّیت ویژهای پیدا میکند. رفتاری که هر فرد در موقعیّتهای مختلف از خود نشان میدهد، به طور مستقیم، تحت تأثیر تصوّر و پنداری است که وی از همۀ وجود خود دارد. تصویر انسان از خود میتواند در تصمیمگیری او برای خرید تأثیر بگذارد. هدف این پژوهش بررسی عوامل فردی و اجتماعی مؤثّر بر خودانگاره و تأثیر آن در خرید کالای لوکس است. از این رو، ابتدا با بررسی تحقیقات گذشته، مدل پژوهش طرّاحی شد. سپس، پرسشنامهای با 56 گویه تنظیم گردید و عوامل فردی و اجتماعی بر خودانگاره و تأثیر آن در خرید کالای لوکس مورد سنجش قرار گرفت. جامعۀ آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه خوارزمی هستند که 152 نفر، به روش نمونهگیری تصادفی، به عنوان حجم نمونه در نظـر گرفتـه شـدند. نتایج حاکی از آن است که عوامل اجتماعی (مانند ابعاد حمایت و حلّ مشکل دیگران) بیشترین تأثیر را بر خودانگاره دارد که از طریق خودِ اجتماعی بر خرید کالای لوکس مؤثّر خواهد بود. از این رو، باید برنامههای بازاریابی بر اساس این عوامل تهیّه و تنظیم گردد.https://cbs.uok.ac.ir/article_60908_4beaa842a4d0a0b370d1d9796e198e25.pdfدانشگاه کردستانمطالعات رفتار مصرفکننده2717-00045220190121Developing a new assessment fuzzy model by focusing on improving the reliability of customers’ individual verbal judgment (An Internet Banking case study)توسعهی یک مدل ارزیابی فازی جدید با تمرکز بر بهبود قابلیت اطمینان قضاوت شفاهی مشتریان (مطالعه موردی در حوزه بانکداری اینترنتی)558260906FAحسن صادقیدانشجوی کارشناسی ارشد گروه مدیریت اجرایی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایرانفضل اله کاظمیاستادیار گروه مدیریت کسب و کار، دانشکده اقتصاد و مدیریت، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایرانJournal Article20180831Today, the use of survey-based fuzzy assessment models is very common. Most developed methods, had rarely attended to the reliability of survey participants’ opinions. This paper proposed a new fuzzy multi-criteria evaluation model for improving the reliability of individual’s opinion (verbal judgment). For this, first, SWARA and COPRAS methods are developed in a fuzzy environment. Then, Z-number concept is used to increase data reliability and accuracy of final results, while differentiating between the weight of the evaluators (people participating in the survey). To illustrate the implementation process of the proposed model, a practical case study of Internet Banking is done. This case evaluated the quality of Internet banking services of the Kosar Credit Institute based on customer satisfaction criteria. Finally, while interpreting the numerical results and describing the prominent features of the proposed fuzzy model, management results and suggestions are also discussed. The proposed approach in this paper is a new fuzzy multi-criteria decision making model that improves the reliability of individual’s verbal judgment of, while reducing the inherent uncertainty in evaluation issues. This model will improve the reliability of decision-making data and increase the accuracy of final results.استفاده از مدلهای ارزیابی فازی مبتنی بر نظرسنجی امروزه بسیار مورد توجه قرار میگیرد. در اغلب روشهای توسعه یافته توجه چندانی به قابلیت اطمینان نظرات افراد شرکت کننده در نظرسنجی نشده است. در این پژوهش، جهت بهبود قابلیت اطمینان نظرات (قضاوت شفاهی) افراد یک مدل ارزیابی چند معیاره نوین فازی ارائه شده است. جهت طراحی این مدل، ابتدا روشهای سوآرا و کوپراس در محیط فازی توسعه و با یکدیگر تلفیق شدهاند. سپس، در راستای بهبود قابلیت اطمینان دادههای حاصل از نظرسنجی (قضاوت شفاهی افراد) و افزایش دقت نتایج نهایی، ضمن تفاوت قائل شدن بین وزن ارزیابها (افراد شرکت کننده در نظرسنجی)، از مفهوم عدد Z ̃ استفاده شده است. به منظور تشریح فرآیند اجرایی مدل پیشنهادی، یک مطالعهی موردی عملی در حوزه بانکداری اینترنتی به انجام رسیده است که طی آن کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی مؤسسه اعتباری کوثر بر اساس شاخصهای مبتنی بر رضایت مشتری مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت، ضمن تفسیر نتایج عددی حاصل و تشریح قابلیتهای برجسته مدل فازی پیشنهادی، نتایج و پیشنهادات مدیریتی نیز مورد بحث قرار گرفته است. رویکرد پیشنهادی در این مقاله، یک مدل تصمیمگیری چندمعیاره جدید فازی است که با بهبود قابلیت اطمینان قضاوت شفاهی افراد، ضمن کاهش عدم قطعیت ذاتی نهفته در مسائل ارزیابی، به بهبود قابلیت اطمینان دادههای تصمیمگیری و افزایش دقت نتایج نهایی منجر خواهد شد.https://cbs.uok.ac.ir/article_60906_0fe8d0cda79dd61878b8b7df702bf036.pdfدانشگاه کردستانمطالعات رفتار مصرفکننده2717-00045220190121Identifying and Prioritizing the Factors Affecting Iran's Nation Brand with the consumer's Cognitive behavior approachشناسایی و اولویتبندی عوامل تاثیرگذار بر برندملی ایران با رویکرد رفتار شناختی مصرفکننده8311060904FAحامد بزرگ خودانشآموخته دکتری دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، دانشکده پردیس البرز - تهران&ndash; ایرانمسعود کیماسیاستادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران - تهران - ایرانمحمد رحیم اسفیدانیاستادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران - تهران - ایرانمحمدصالح ترکستانیاستادیار دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی - تهران - ایرانJournal Article20181023With the advent of communication age, Countries are more and more deprived of their image and other countries image and in response to it, tried to manage advertising and the use of modern public relations tools to improve the reputation of their country. The general image of a country is synonymous with personal structures and stereotypes of other countries people and affects their selective behavior in preferences through changing in their Cognitive and emotional attitude. Role of nation brand on overall image of other countries and general assessment of its products is a subject that has attracted many researchers in recent years. It can be said that in order to promote Nation Brand and reduce the effects of the weakening factors of countries Nation Brand we need special attention to the brand and its related strategies. In order to answer this question, we tried to identify the factors affecting Iran's nation brand and Prioritizing them with cognitive behavior approach. Firstly, we tried to gather information from scientific resources Related to field of research and the main factors were identified using Meta-synthesis method. Secondly, the data obtained from researcher-made questionnaire in order to prioritize the factors, has been used. The sample interviewed consisted of managers of detergent and sanitary exporter companies of Iran selected using judgment sampling method and analyzed using paired comparison method. According to research findings, factors affecting Iran's nation brand described as: “Cultural heritage capacities, Tourism capacities, Welfare, Products & services, Physiography capacities, Governance, Human capacities, Economical capacities”.با ظهور عصر ارتباطات، کشورها به طور فزایندهای از تصویر خود و دیگر کشورها، شناخت پیدا کرده و در پاسخ به آن سعی کرده تا با مدیریت تبلیغات و به کارگیری راهبردهای ارتباطی، وجهه کشور خود را درسطح جهان بهبود بخشند. تصویر عمومی از یک کشور مفهومی بوده که با سازههای شخصی و کلیشههای ذهنی مردم، از دیگر کشورها همگامی داشته و از طریق اثرگذاری بر نگرش شناختی و عاطفی مصرفکنندگان، بر رفتار انتخابی آنان در ترجیح محصولات و خدمات یک کشور نسبت به دیگر کشورها اثرگذار است. نقش برندملی، در تصویر ذهنی مردم دیگر کشورها و در نهایت ارزیابی کلی از آن کشور و محصولات آن، در سالهای اخیر مورد توجه پژوهشگران زیادی قرار گرفته است. در این پژوهش تلاش شده تا با رویکرد رفتار شناختی ضمن شناسایی عاملهای اثرگذار بر برندملی ایران، به اولویتبندی آنها مبادرت گردد. در ابتدا به جمعآوری اطلاعات از منابع علمی مرتبط با حوزه پژوهش مبادرت شده و عاملهای اصلی اثرگذار بر برندملی با بهره گیری از روش فراترکیب شناسایی شدهاند. در ادامه از دادههای بدست آمده از پرسشنامه محقق ساخته به منظور اولویتبندی عوامل استفاده شده است. جامعه نمونه این بخش شامل کارشناسان و مدیران شرکتهای صادرکننده مواد شوینده و بهداشتی ایرانی بوده که با استفاده از روش نمونهگیری قضاوتی مورد انتخاب قرار گرفته و با روش مقایسه زوجی، مورد تحلیل قرار گرفتهاند. اولویتبندی نهایی عاملها به ترتیب شامل: "ظرفیتهای فرهنگی و تاریخی، ظرفیتهای گردشگری، رفاه، محصولات و خدمات، ظرفیتهای طبیعی و جغرافیایی، حکومت و ساختار سیاسی، ظرفیتهای انسانی، ظرفیتهای اقتصادی" بوده است.https://cbs.uok.ac.ir/article_60904_ffea18eadf1021f7496e961723e6173e.pdfدانشگاه کردستانمطالعات رفتار مصرفکننده2717-00045220190121the relationship between Media advertising and the emotional response of the insurance products customersبررسی رابطه میان تبلیغات رسانهها و پاسخهای هیجانی مشتریان در فروش محصولات بیمهایی11113460907FAسعید امینیکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی - بین الملل ، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ، ایرانوحید امینیکارشناسی ارشد مهندسی معدن ، دانشگاه تربیت مدرس تهران ، ایرانحسین طاهریدانشجوی دکترا مدیریت ورزشی، گروه مدیریت و حسابداری، دانشگاه صنعتی شاهرود، سمنان، ایرانرضا احتشام راثیاستادیار ، گروه مدیریت صنعتی ، واحد قزوین ، دانشگاه آزاد اسلامی ، قزوین ، ایرانJournal Article20180502Abstract <br />The purpose of this study was to investigate the relationship between media advertising on customers' emotional responses to the sale of insurance products in Qazvin province (Case Study: Mellat Insurance Company). The statistical population of this study consists of insurers and insurers of the Mellat Insurance Company (branches of Qazvin province), which consisted of 385 people. A sample of 193 people was selected by random sampling method according to Cochran formula. The current research is based on the purpose of the research, applied and, as far as the method of data collection is descriptive, correlation type. In this research, a special questionnaire on advertising and mixed with Daniel Garman's emotional responses questionnaire was used to collect data and to confirm the validity of the questionnaire from the experts' opinions, and to assess the reliability and reliability of the Cronbach's alpha (0/917), it was shown that the questionnaire was high. In this research, the results of the study indicate that between the dimensions of media advertising "related news in advertising, promotion of advertising, entertainment in advertising, sympathy in advertising, familiarity with advertising, confusion in advertising and the amount of sales of advertised products" There is a positive and significant relationship with the emotional responses to the sale of insurance products.چکیده: <br />پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه میان تبلیغات رسانهها بر روی پاسخهای هیجانی مشتریان در فروش محصولات بیمهایی در استان قزوین(مورد مطالعه:شرکت بیمه ملت) انجام شد. جامعه آماری این پژوهش را بیمهگران و بیمهگذاران بیمه ملت (شعب استان قزوین) تشکیل میدهند که شامل 385 نفر بودند. از بین این افراد به روش نمونهگیری تصادفی ساده، نمونهای به تعداد 193 نفر طبق فرمول کوکران انتخاب گردید. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف تحقیق، کاربردی و ازلحاظ نحوه جمعآوری دادهها توصیفی از نوع همبستگی است. در این پژوهش از پرسشنامه تخصصی در زمینه تبلیغات و آمیخته شده با پرسشنامه پاسخهای هیجانی دانیل گرمن برای جمعآوری دادهها و برای تأیید روایی پرسشنامه از نظرات خبرگان و برای سنجش پایایی و آلفای کرونباخ ./917 بدست آمد نشان از پایایی بالای پرسشنامه بود. در این پژوهش جهت تحلیل دادهها که نتایج حاکی از آن است که بین ابعاد تبلیغات رسانهها « اخبار مرتبط در تبلیغات ، تقویت تبلیغات ، سرگرمی در تبلیغات ، همدلی در تبلیغات ، آشنایی در تبلیغات ، سردرگمی در تبلیغات و رقم فروش محصولات تبلیغشده» با پاسخهای هیجانی در فروش محصولات بیمهایی رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد.https://cbs.uok.ac.ir/article_60907_5a9164f85b40d333379c9ac1dbe56666.pdfدانشگاه کردستانمطالعات رفتار مصرفکننده2717-00045220190121Designing an Entrepreneurial Digital Marketing Ecosystem
For online retailers Iranطراحی اکو سیستم بازاریابی کارآفرینانه دیجیتال برای خرده فروشی های اینترنتی ایران13515460905FAمهدی الله دادیدانشجوی دکتری، دانشکده مدیریت ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، ایران0000-0001-6082-0375ابوالفضل(اردشیر) تاج زاده نمیندانشیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، ایرانمنصور ایراندوستاستادیار، دانشکده مدیریت ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، ایرانهیرش سلطان پناهاستادیار، دانشکده مدیریت ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، ایرانJournal Article20181123Digital entrepreneurship marketing ecosystem as a new form of business organization that uses effective resources. Investigating the studies and previous studies, the researchers first extracted the concepts, but due to the non-relevance of some of the factors extracted to the current state of Iran's retail retailers, using the two methods of interviewing and Delphi, experts were used. . The research method is a qualitative and quantitative mixture and is considered as an objective, developmental, and applied goal. Firstly, through an interview with 18 experts, the components were identified. The initial model was then developed by 12 Internet Retailers Managers and 3 Academic Experts 98 Indicators and 25 Concepts of the digital entrepreneurship marketing ecosystem of Internet Retail Companies. In the third step, in order to confirm the initial model, experts were interviewed and managers of the Internet retailer were interviewed and classified by exploratory factor analysis method. Based on the results, external factors, internal, values, and casting actors constructed the final model. The final model provides new concepts for product development through interactive investment, integrated channels, Bigdata, sustainable services, shared economies, Prosumer, and the existence of various actors.اکو سیستم کارآفرینانه بازاریابی دیجیتال بهعنوان شکل جدیدی برای سازماندهی کسبوکار مطرح است که از منابع مؤثر استفاده میکند. پژوهشگران با بررسی مطالعات صورت گرفته و پژوهشهای پیشین، ابتدا مفاهیم را استخراج کردند، اما با توجه به مرتبط نبودن برخی از عوامل استخراجشده با وضعیت کنونی خردهفروشیهای اینترنتی ایران، به کمک دو روش مصاحبه و دلفی ازنظر خبرگان بهره برده شد. روش پژوهش، آمیخته کیفی و کمی است و ازلحاظ هدف، توسعهای و کاربردی به شمار میرود. ابتدا از طریق مصاحبه با 18 نفر خبره مؤلفهها شناسایی شد. سپس مدل اولیه توسط 12 نفر از مدیران شرکتهای خردهفروشی اینترنتی و 3 نفر خبرگان دانشگاهی 98 شاخص و 25 مفهوم اکو سیستم بازاریابی کارآفرینانه دیجیتال شرکتهای خردهفروشی اینترنتی شکل گرفت. در مرحله سوم بهمنظور تأیید مدل اولیه، از کارشناسان و مدیران شرکت خردهفروشی اینترنتی نظرخواهی شد و با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی دستهبندی شدند. بر اساس نتایج بهدستآمده عوامل خارجی، داخلی، ارزشها و بازیگران شاکله مدل نهایی را ساختند. مدل نهایی از مفاهیم جدید توسعه محصول از طریق سرمایهگذاری تعاملی، کانالهای یکپارچه، استفاده از کلان داده، مراکز خدمات پایدار، اقتصاد اشتراکی، تولید توسط مصرفکننده و وجود بازیگران مختلف را ارائه کرده است.https://cbs.uok.ac.ir/article_60905_a10b405f618cbed295a098cb65020d95.pdf